27 juni 2015

KOKOSOLJA FÖR INRE OCH YTTRE HÄLSA

Får jag lov att presentera ännu en naturbegåvning som hjälper vår hälsa på många områden? Nämligen kokosoljan. Jag har hittat ännu flera områden att använda kokosoljan sedan jag fick barn nyligen och tänkte därför skriva några rader och tipsa om olika områden att använda den på. 
Det går att använda kokosolja på Många sätt och vis, här på bodystore.com hittar du flera olika kokosoljor både med och utan lukt och smak. En del är känslig för smaken och lukten och för er går det bra att använda den smak och luktfria, bland annat den ni ser på bilden här nedan.





Jag vill tydliggöra gällande hur jag använder kokosoljan som solskydd. Tills den första solen tittar fram använder jag eco solskydd för att få min första bränna här hittar  du den eco-cosmetics-solkram-spf från BODYSTORE . Sen använder jag bara kokosoljan i ansiktet och kroppen resten av semestern. Förra sommaren hade jag fin bränna och blev inte bränd en ända gång. Prova gärna dig fram. Det sägs att kokosolja har SPF 15 och jag har fått det bevisat flera gånger om.

    Du kan använda den briljanta kokosoljan till bland annat. 

  • Bakning och matlagning och som ersättning till smör.
  • Kroppslotion
  • Ta bort ögon make up med
  • Tvätta och bada bäbisar med 
  • Minska sötsuget 
  • Till massage 
  •  Som solskydd till ansikte och kropp
  •  Hårinpackning
  •  Smörja in torra fötter 
  • Ammande kvinnors nariga bröstvårtor mår bättre med kokosolja.
  • Kan lindra för de som har eksem.
  • Som ersättning för vegetabiliska oljor i alla recept
  • Bättre för hög temperatur matlagning än olivolja eller vegetabiliska oljor
  • Kan hjälpa till att påskynda läkning av solbränna
  • Kan använda som ett naturlig glidmedel som inte stör vaginala floran.


  •  En tesked i kaffet eller the gott och du håller sötsur borta 
  • En matsked kokosolja att gurgla munnen med i ca 10 min och du har städat bort baciller och får en ren mun. 
  •  Kan tas i varmt te med  ingefära för att lugna halsbränna eller illamående
  •  I Smoothies ger det också extra boost för hälsan.
JOSEFI 

1 kommentar:

  1. Tack för den listan - flera bra tips där! Jag kunde inte låta bli att lägga upp en länk till den här: http://alltomkokosolja.se/sa-kan-du-anvanda-kokosolja/

    /Jenny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...