31 juli 2015

GOTT OCH NYTTIGT BRÖD ( vetefritt)



Under sommaren har jag unnat mig mycket hembakat bröd gjort på frön, havregryn och gojibär. Ett bröd som ger mig bra energi och jag håller mig mätt länge. Funka lika bra till frukosten som till mellanmål.

4 dl havregryn eko ( du kan byta ut havre mot boveteflingor om det passar dig bättre)
4 dl solrosfrön
3 dl pumpafrön
1,5 dl Linfrön
1 dl Gojibär
2 msk psylliumfroskal
1,2 tsk salt-himalaya-eko-
2,5-3 dl havremjölk

Gör så här:
Blanda alltsammans i en bunke, rör runt ingredienserna noga i skålen och låt stå och svälla till sig i ca 10 minuter och sedan plattar du ut degen på en plåt som du har smort in med olivolja och eller lagt bakplåtspapper på.

Grädda i 175 grader i ca 20 minuter

Josefi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...