13 december 2015

PEPPARKAKSBOLLAR CHOKLAD OCH MANDEL





Små pepparkaksbollar, jag gör som alltid när jag bakar. Känner in vad jag är sugen på och så klart vad jag tror blir bra och gott. Här har jag fixat en lite och söt boll som passar till adventsfikat som kaffet på jobbet och precis lika bra framför Kalle på julafton. Som alltid så är det upp till dig var och när du vill njuta av mina recept.

Recept:
3 dl mandelmjöl
6 st eko torkade dadlar
1,2 dl cashewnötter
2 msk pepparkakskrydda
1/2 dl vatten
100 gram mörk choklad


Gör så här:
Häll ner mandelmjölet i en bunke, klipp ner dadlarna och hacka cashewnötterna och chokladen i små bitar, häll ner pepparkakskryddan och sist häller du ner vattnet. Mixa med din handmixer rulla till små fina bollar och låt stelna i din frys. Servera på ett fint och trevligt fat.


Josefi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...