9 oktober 2015

KANELCHOKLAD MED MULLBÄR OCH KOKOSCHIPS



Jag gillar att göra min egen blandning av kryddor och pynta chokladen med godsaker. Här har jag använt det som jag gillar kokoschips är gott och gör gott för kroppen, mullbär smakar som kola och är en mycket hälsosam variant av kola. Kanel är gott och välgörande på många sätt, plus att jag tycker kanel hör extra mycket hemma under hösten.

Recept: 
150 g mörk ekolgosik choklad
2 msk kokosolja
1 msk kanel eko
1 dl mullbär
1 dl kokoschips

Gör så här: 
Bryt chokladen i småbitar och smält den i ett vattenbad, se till att du inte bränner dig på vattnet. När chokladen smält klickar du försiktigt ner kokosoljan som även den smälter i det varna vattenbadet. Nu häller du även ner kanelen och rör om. Häll nu ut chokladen i en stor form som vart en sväng inne i frysen. Eller så kan du hälla ner chokladen i små silikonformar. Dekorera nu chokladen med mullbär och kokoschips. Ställ tillbaka formen i frysen. Låt stå i ca 1 timme, ta fram precis när du ska servera. OBS smäller fort i handen så skynda dig att njuta av denna kanelchoklad.

Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...