29 december 2012

HÄLSOSMART HÄLSOBOKSLUT 2012


HÄLSOBOKSLUT för 2012 


Nu närmar sig 2012 sitt slut och tiden är inne att göra hälsobokslut för 2012. Härligt tycker vi att titta tillbaka på ett helt år som gått. För visst är det så att mycket hinner hända på ett år? Vi hinner ta många beslut, börja och sluta med olika saker som påverkar vår hälsa på olika sätt. Att göra HÄLSOBOKSLUT tycker vi är ett perfekt sätt att reflektera över vår egen hälsa. Det bästa med detta är att det ger en fantastisk inspiration att ta med sig ny energi och glädje till ett HÄLSOSMART 2013 - ett år där du har ett självklart fokus på din hälsa och ditt välmående.
Ett bra tips är att avsätta en kväll och göra i ordning något gott att dricka eller äta som just du mår bra av, som är bra för just din hälsa. Ta fram papper och penna, besvara dessa frågor nedan i lugn och ro. Kom ihåg att det är bara för din egen skull du gör detta. För att du ska uppnå din bästa hälsa och komma fram till vad som är bra för dig och vad du eventuellt kan göra bättre. 



Kost: 
Fick jag nya tips och inspiration om kost som var bra för mig? 
Tog jag bort något ur min kost som var mindre bra för min hälsa? 
Hur har det påverkat min hälsa positivt? 
Var det något speciellt jag var extra stolt över? 
Är det något jag vill fortsätta med som var extra bra för mig och som höll min energi hög? 
Vad det något som var mindre bra som jag vill sluta med? 

Detox: 
Rensade jag min kropp med någon speciellt metod eller avstod jag från något under perioder för att rensa bort gifter ur min kropp? 
Om jag gjorde det, vilka blev hälsoeffekterna för just mig?  





Sötsaker: 
Hur valde jag gällande sötsaker som var bra för min hälsa? Har jag ett sunt förhållningssätt till sötsaker? Om inte -vad kan och vill jag göra åt saken?
Var jag med i Sockerutmaningen och vad lärde jag mig där? Vad var bra? 








Avslappning: 
Hur återhämtade jag mig i min vardag? 
Hittade jag stunder varje dag för att återhämta energi? 
Har jag hittat något nytt som jag upplever extra bra för mig? 
Hur upplever jag skillnaden när jag har gjort avslappningsövningen och inte? 

Vad är du stolt över? 
Nådde du dina hälsomål?

Snart är ett helt nytt år här för att leva HÄLSOSMART och må väl både mentalt och fysiskt. Låt oss hjälpas åt att motivera och inspirera varandra.

Vi kommer att utveckla vår blogg, vår Facebooksida och vårt arbete till en "metod" som vi valt att kalla för just HÄLSOSMARTA. Några av de viktigaste delarna i denna metod är:

  • Kost
  • Motion
  • Återhämtning
  • Personlig utveckling
  • Motivation


Varmt lycka till med ditt HÄLSOBOKSLUT 2012 
// Josefi & Ulrika 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...