18 juni 2013

DESSERTTIPS - FRUKTSALLAD


Fruktsallad är alltid gott och uppskattat. Jag tycker att det passar alldeles utmärkt att bjuda på en fruktsallad till efterrätt när man har ätit något "mastigt" till förrätt.
Fruktsallad kan varieras i oändlighet och inget är "förbjudet". Jag föredrar dock färska frukter och bär före "burkvarianten, som dessutom ofta innehåller tillsatt socker.

Den här gången när jag skulle bjuda på fruktsallad efter middagen hade jag melon i. Jag valde då att gröpa ur melonskalet och servera den delade frukten och bär i melonskalet som skål.
Jag använde mig av:

  • Honungsmelon
  • Äpple
  • Päron
  • Nektarin
  • Hallon
  • Blåbär
  • Citronmeliss
Vill man servera något till fruktsalladen kan en klick vaniljglass eller vispgrädde vara gott. Men jag tycker att den är god precis som den är, utan tillbehör.
Ulrika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...