15 december 2018

CHIAPUDDING APELSIN och KANEL JULGOTT



Recept 

CHIAPUDDING Apelsin & Kanel 


Här bjuder jag på en härlig efterrätt att njuta till kaffet, det bästa med detta recept  är att det passar även att njuta av som frukost och eller en lättare lunch. Perfekt att göra några extra för att njuta till lunch tycker jag. 

Jag har ett grundrecept, det är upp till dig om du vill ha chiapuddingen tjockare eller tunnare. Mer chiafrön och vätska,  tjockare lite mindre  så blir den lite tunnare. Jag gillar att prova mig fram med recept, smaker och bjuda mina familj och gäster på. 

 Lycka till med din härliga chiapudding som är full med protein, energi och c-vitamin.



RECEPT:

1         Apelsin  
1 dl    Chiafrön  
7 st     Dadlar 
1 tsk   Kanel 
1 msk Honung 
3,5- 4 dl Soya dryck 

Gör så här: 

Häll soyadrycken i en bunke, även chiafrönen, kanelen och den pressade apelsinen och de rivna apelsinskalen.
Rör om ordentligt. Lägg sedan i de klippta dadlarna, som du klippt i små bitar och medan du häller ner honungen så rör du om samtidigast.

Häll nu ner din pudding i de glasen eller skålar du vill servera puddingen i. Låt stå i kylen i någon timme och eller över natten. För att piffa till puddingen lägg gärna ner en skiva apelsin och en kanelstång.

NJUT 
Josefi     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...