26 mars 2015

RAWFOOD KAKOR JORDNÖTSHJÄRTAN ( sockerfritt, glutenfritt och mjölkfritt)

Nu äntligen har jag haft premiär för rawfood kakor med jordnötter, MUMS gott och en riktig njutning för alla sinnen. Bäst av allt är att det är bra energi för kroppen också. Älskar verkligen min      hälsosmartalivsstil och mår toppen av den livsstil som jag har landat i. Här bjuder jag er på receptet som jag själv har valt att göra som hjärta formade kakor. Självklart kan du göra dessa godingar som fyrkantiga också. Som vanligt med mina recept så väljer du själv.



Recept: ( alltid bra att föredra ekologiskt i så stor utsträckning du har möjlighet)
4 rågade msk jordnötssmör
3 msk kokosolja ekologisk
4 dl solrosfrön
10 torkade dadlar ekologiska
1,5 msk kakao ekologisk


Gör så här: 
Klicka ner jordnötssmöret i en bunke och fyll på med solrosfrön och även din kakao. Mixa nu med handmixer så att det blandas om ordentligt, fortsätt att klicka ner kokosoljan och de klippta bitarna av dadlarna. Nu mixar du degen ännu en gång, så att alltsammans blir finfördelat.

Bred nu ut din deg på ex ett smörpapper, och ner i en låda. Innan du ställer in burken i frysen så skär du upp dem till fyrkanter. Eller så använder du andra formar som jag har gjort utav mina kära hjärtan.

Njut av dina jordnötskakor 

Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...