24 april 2015

JORDGUBBS OCH GOJI GLASS OCH JORDNÖTS GLASS



Här om kvällen så njöt jag och min prinsessa Ellen på två fantastiska goda glassar. En mer fräsch och fylld med mycket nyttigheter och en mer vuxensmak smaksatt med jordnötssmör och kakao. Första gången jag smakar en glass med dessa smaker och jag kan säga så mycket som att det var inte den sista gången. HIMMELSKT gott vill jag säga.


Recept: till två glas 
Jordgubbsglass 

1 banana
2,5 dl jordgubbar
1 msk gojibär
1 msk kokosolja

Gör så här: 
Skiva bananen och ställ in den i frysen i drygt 1-2 timme för att den ska frysa till sig ordentligt, ta ut jordgubbarna så att det bara tinar upp lätt. När bananen har fryst till sig tar du upp den, häller ner jordgubbarna och godjibären och kokosoljan. Mixa ordentligt till en fin smet och häll upp i en skål och eller glas.


Recept: till två glas
Jordnötsglass 

1 banan
2 msk jordnötsmör ( icas eko utan socker och tillsatser)
1 msk kakao eko
1 msk kokosolja

Gör så här: 
Skiva bananen och ställ in den i frysen i drygt 1-2 timme för att den ska frysa till sig ordentligt. Ta ut den kalla frysta bananen och häll ner i en bunke, lägg ner 2 msk jordnötssmör, 1 msk kakao eko och sist en msk kokosolja. Mixa ordentligt med din handmixer. Servera i ett glas eller en skål, toppa med några jordnötter.


Njut av din glass

Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...