10 april 2015

TJOCKPANNKAKA ( vetefritt, mjölkfritt och sockerfritt)



Min dotter älskar pannkaka och goda sylten till. Jag gillar detta extra mycket när jag vet att jag får i mig bra saker för min kropp, kan jag dessutom göra något som hon njuter av vilket hon gjorde av denna pannkaka så blir det extra bra, bonusen blir ett glatt och energifyllt barn.


Recept till 5 tjockpannkakor

4 dl mandelmjöl
4 ägg
4 dl kokosmjölk
1,5 tsk vanilj
1,5 msk fiberhusk
2 tsk bikarbonat eller bakpulver

Gör så här: 
Blanda i hop all torra ingredienser som mandelmjöl, vanilj, bikarbonat eller bakpulver och fiberhusk. Häll sedan i kokosmjölken och äggen och blanda om ordentligt. Upplever du att smeten är för tjock häller du bara i lite mer kokosmjök och eller en skvätt vatten.

Stek sedan i mjölkfritt smör eller kokosolja.

Blanda samman en sylt på bär och honung. Jag tog ca 4 dl hallon och 1,5 msk honung och blandade ihop. Välj själv vilka bär du vill ha till din pannkaka.


Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...