20 april 2015

JORDGUBBSBOLLAR ( vetefritt, sockerfritt och mjölkfritt)





Nu har jag bara några veckor kvar till förlossningen och då passar jag naturligt vis på att baka och frysa in olika sorters hälsosamma kakor och bra energi inför besök men också så att jag kan ta av för att fylla på energiförådet då jag kommer att amma en lång period. I dessa bollar putta jag även i solrosfrön för att det är gott men också för att det finns fina mineraler i den.


Recept: 
Kokosflingor 3 dl eko
Havregryn 2 dl eko
Solrosfrön 2 dl
Russin 2 dl eko
Torkade dadlar 1/2 dl eko
1 tsk vanilj
Jordgubbar 2,5-3 dl
Carbopulver 1,5 msk
Kokosolja 3 msk


Gör så här: 
Klipp dadlarna i må bitar och lägg ner i en bunke, häll ner alla ingredienser en efter en. Kokosflingor, havregryn, solrosfrön, russin, vanilj, jordgubbar, carobpulver, kokosolja och vatten. Nu mixar du alltsammans till en fin smet och rullar sedan dina goda jordgubbsbollar till fina bollar. Förvara dem i kylen eller i frysen. 


Josefi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...