22 juli 2013

MONICAS TANKAR OM ATT DELTA I HÄLSOSMARTA - MAKEOVER

Monica Stolpe-Nordin
Monica Stolpe-Nordin var vår "försöksperson" när vi under vår och försommar ville testa vår HÄLSOSMARTA-Makeover, en helhetsmetod för den som vill förbättra sin hälsa på alla plan. Metoden anpassas individuellt och behandlar områdena: kost, motion, motivation, personlig utveckling och återhämtning.
I 10 veckor fick Monica prova på att hur var att arbeta med vår HÄLSOSMARTA-Makeover och du kan läsa om hennes deltagande HÄR.
Monica var så nöjd med sitt arbete att hon valt att fortsätta jobba tillsammans med oss för kunna fortsätta jobba med sin hälsa.

Självklart är det viktigt för oss att få veta vad Monica tycker om metoden, så därför ställde vi några frågor till henne. Vi delar hennes svar med er eftersom vi vet att många är intresserade av metoden och vad Monica tycker att den gett henne.

1.     Vilken har varit din största behållning med de 10 veckorna i HÄLSOSMARTA-Makeover?
Det personliga stödet har betytt mycket, att få individuell stöttning som gett mig insikt om varför jag mår som jag mår. Att alltid veta att det finns personer som akut kan svara på frågor eller ge ett stöd har varit viktigt. Alla verktyg som jag fått att jobba med har också varit mycket bra, dom tar tid att jobba med och är verkligen proffsiga.


2.     Vad har varit svårast att jobba med för din del?
Att avsätta tillräckligt med tid, att jobba med detta program tar tid och jag skulle själv ha velat kunna lagt ner ännu mer tid på verktygen. Att komma igång med träningen är också svårt då foten varit ett hinder och att jag måste åka iväg för att träna gör att jag gärna avstår. Alltså träningen har varit svårast.

3.     Vad har varit lättast?
Att avstå från vitt mjöl och socker har varit enklast, enklare än jag trodde men det beror nog också på dom böcker och fakta jag fått som gjort mig intresserad av frågan om vad det är vi äter egentligen  Fakta har gjort det lätt!

4.     Vilken är den största förändringen du har gjort?
Att jag avstår från socker och mjöl så mycket jag kan !

5.     Vad är det för skillnad på den här "metoden" jämfört med andra program/dieter du har provat på tidigare?
Det är ju ingen diet, jag har ju inget kostprogram jag följer och det kanske har varit bra. Skillnaden är att det handlar om hälsa och att vi utgår från mig och mina bekymmer och tankar och att det handlar om vad jag tänker mer än vad jag äter!

6.     Skulle du rekommendera andra att göra vår HÄSLSOSMARTA-Makeover, och i sådana fall varför?
Ja det skulle jag och har också redan gjort! För att det är ett program som är individuellt anpassat och inte tvingar in i grupp.

Vi är jätteglada över att Monica väljer att fortsätta att jobba tillsammans med oss även nu efter att hennes "testperiod" är slut. Vi är mycket imponerade över de förändringar hon har gjort under dessa 10 veckor och vet att hon kommer att fortsätta att jobba för att må bättre och ta hand om sig själv på alla plan framöver.

Till hösten kommer vi att erbjuda alla som är intresserade att vara med i vår HÄLSOSMARTA - Makeover. Det fina är att med hjälp av dagens teknik går det alldeles utmärkt att vara med på detta var du än bor. Vi håller kontakt via telefon, mejl, skype, sms etc. 
Mer information om upplägg, innehåll och kostnad kommer. Trots att vi inte har gått ut med detta offentligt ännu har vi fått in flera anmälningar om deltagande, vilket känns jättekul. Det visar att det finns ett stort intresse av att jobba med hälsan i ett helhetsperspektiv.
Håll utkik efter mer information framöver här på bloggen!

TACK Monica för att du har jobbat så bra tillsammans med oss!

Monicas resultat efter 10 veckor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...