5 oktober 2013

ATT KÄNNA IN VAD DIN KROPP BEHÖVER FÖR LIVSMEDEL

I dag när vi var och handlade på ICA så kände vi in jag och min dotter Ellen och ställde frågan vad behöver min kropp? Svaret blev blåbär. Jag tycker att det är intressant och fascinerande att det funkar så lätt och är så självklart för mig. Självklart så ligger det mycket jobb bakom, att rensa kroppen på olika sätt genom bland annat livsmedlen som kroppen inte behöver och som stör flödet i energi som exempelvis socker och vetemjöl. Jag försöker hålla mig till ren mat, mat som inte är processade. Så långt det är möjligt och utifrån förutsättningarna så äter vi ren och lagad mat i våran familj. För barn är detta med att känna efter vad kroppen behöver naturligt och självklart. De barn som vill säga bara har fått naturliga råvaror och inte en massa skräpmat, socker och annat.
Det absolut bästa med metoden "att känna in vad min kropp behöver för livsmedel" är att jag då kan ge min kropp den näringen som den behöver just då. 

Prova att gå till ICA utan att ha en lista med dig. Ställd dig vid frukt och grönt avdelningen och känn in och ställ frågan -Vad behöver min kropp just nu? Gör detta vid flera tillfällen och lyssna noga. Dras du till den röda paprikan så är det den du behöver, dras du till rödlöken så är det något in den som din kropp behöver ha. 
Låter det spännande men långt ifrån vad du i dag känner att du klarar av. Då kan det vara så att du kanske ska rensa kroppen på exempelvis socker. För att du lättare ska få fram ett naturligt svar och inte svar utifrån ett sug som kommer i från ett eventuellt "beroende"av socker. 
Det finns flera sätt att gå till väga för att komma fram till den naturliga metoden" att känna in vad kroppen behöver ha för livsmedel". Prova dig fram och se vad som passar just dig. 


Blåbär ligger på topplistan av antidoxidanter

Vad innehåller då blåbär? 
Vitamin B2, C, E
Betakaroten,folsyra, antocyanin
Ellagsyra,garvsyra och fibrer




Lycka till med att känna in vad DIN kroppen behöver ha 
Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...