12 februari 2015

NYPONSOPPA DEN HÄLSOSMARTA VÄGEN




I dag har jag verkligen njutit av en kopp varm nyponsoppa och jag har njutit i dubbel bemärkelse då jag vald att göra den hälsosam för min kropp. Jag njuter alltid extra mycket när jag vet att jag ger min kropp något som är välgörande för mig.

Mitt recept på nyponsoppa 
Du får 2 stora och eller 3 små muggar av receptet. 
0,75 liter vatten 
1 dl nyponskalmjöl 
3 msk honung 


Gör så här: 
Häll vattnet i en kastrull, häll sedan ner nyponskalsmjölet och även honungen och vispa allt samman så att klumparna försvinner och att det blir en fin soppa. Om du vill ha en varm nyponsoppa så låt koka på svag värme i några minuter. Vill du behålla mer vitaminer och gillar kalla drycker bättre, så värm inte soppan, utan drick och njut av den som den är.


Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...