20 februari 2015

PROBIOPLEX HELHETSHÄLSA


Många människor går runt och har en orolig mage och känner sig ”sådär"i kroppen till och från. Faktum är att vi påverkas mycket av hur våran magen mår och framförallt vad vi äter. Jag har under många år kommit fram till olika saker som min magen inte mår bra av att äta.  Tillexempel så slutade jag för några år sedan att äta vetemjöl, det jag i dag ibland kan äta är ekologisk havre. Innan jag slutade med vetemjöl hade jag ofta en uppsvullen och gasig mage. Vilket jag naturligtvis inte mådde så bra utav. Trött var jag och när jag tänker efter så påverkade det även mitt immunförsvar.

Under hela mitt liv har jag vart laktosintolerans och ätit mycket laktosfria produkter, den senaste åren har jag minskat ner kraftigt på laktosfria produkter och dricker i stället havremjölk och havre grädde. Det har ändå känts som att min mage har behövt något mer för att få den där perfekta balansen. Nyligen kom jag i kontakt med Probioplex från Helhetshälsa. Provad den i några veckor och visp så fungerar min mage som en klocka och är mycket harmonisk.

Tacksam är jag för att jag har hittat probioplex för den har verkligen hjälpt mig att få en riktigt balans i magen.


Har du en obalans i magen? funderar du på att göra som jag och prova probiplex? Du hittar produkten på din närmaste Life butik och eller så kan du beställa från bodystore.com . Läs mer om probioplex från helhetshälsa  här


Probiplex innehåller fem olika stammar av levande mjölksyrebakterier, bland annat laktobaciller och bifidobakterier.



Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...