11 augusti 2014

CHOKLADKNAPPAR MED LAKRITS





CHOKLADKNAPPAR MED LAKRITS
HÄLSOSMARTA 


Enkelt att göra, gott till ditt kaffet, efter maten och eller som en godisbit. 

Jag fullkomligt älskar lakrits och kan i bland längta mycket efter just den gudomligt goda smaken.
Här om kvällen hade jag mina fina vänner på besök som dessutom är godisälskare så jag tänker att nu måste jag hitta på något gott som även såklart är hälsosamt. Det blev chokladknappar med lakritssmak. DE fick bra betyg och blev mycket omtyckta. Det absolut bäst av allt är att det är busenkelt att göra dem .


Recept: 
100 gram Mörkchoklad från 74 procent och uppåt ( ekologisk)
2 msk kokosolja
2-3 tsk lakritspulter

Gör så här: 
Koka upp ett vattenbad och ställ ner en bunke i vattnet medans det småputtrar på låg värme. OBS var försiktigt så att du inte får varmt vatten på dig. Bryt ner chokladen i bunken och låt smälta i bunken, tillsätt sedan kokosoljan och lakritspulvret. Rör om noga. Klicka ut chokladen i små knappformade klickar på ett bakpapper liggandes på en tallrik och eller skärbräda. När du är klar förvarar du de läckra och efterlängtade knapparna i den frys.


Kom ihåg att när du väl ska äta dess läckerhet så kan du inte låta de ligga framme länge då smälter dem så njut av dem på en gång innan någon annan hinner före.

Josefi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...