3 oktober 2012

ÄPPELPAJSMOOTHIE



En ljuvligt god och garanterat nyttig äppelpajssmoothie 





Nu är hösten här och för mig innebär det att njuta av god äppelpaj. Nu när jag har slutat med vete i min kost innebär det för mig att hitta alternativ som mandelmjöl och kokosmjöl till dessa goda pajer. Här delar jag med mig av ett annorlunda sätt att njuta av äppelpaj. Nämligen en äppelpajsmoothie. För mig passar det perfekt att njuta av denna stund med en smoothie. Ett annorlunda sätt att njuta av äppelpaj, jag har inte stött på denna variant förut och hoppas att även du kommer att uppskatta mitt recept av äppelpajsmoothie. 


Äppelpassmoothien kan njutas till kaffet, till mellanmål men även som frukost. 


Recept:

 3 stora ekologiska äpplen
 5 dl havremjölk
 1 dl havregrädde
 2 tsk vaniljpulver den ekologiska 
 2 tsk kanel. 

Gör så här: 

Hacka äpplena i bitar och lägg ner i din mixer, häll sedan ner havre mjölken och havre grädde. Sist häller du ner vaniljen och kanelen. Mixa tills det blir en fin och len smoothie. 

Servera i ett glas eller en mugg.

NJUT av varje klunk
Josefi 

2 kommentarer:

  1. Verkar onekligen väldigt gott! // Kikki

    SvaraRadera
  2. Kikki! Jag bara älskar denna smoothie, har just njutit av en ;) gör det du också.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...