24 oktober 2012

RAWFOODSOPPA SPRÄNGFYLLD MED NÄRING

Rawfoodsoppa sprängfylld med näring
Här har vi den äran att ännu en gång få presentera en vinnare i vår sopp-tävling. Denna gång är det Josefin Niemi som bjuder oss på en smak- och näringsrik soppa: Rawfoodsoppa sprängfylld med näring.

Så här skriver Josefin:
Eftersom jag aldrig använder recept och går mycket på magkänsla och hur jag mår just den dagen när jag mixar samman allt finns inga exakta mått, men jag ger trots allt en hänvisning ungefär hur mycket jag har använt till just denna som jag tagit bild på. Givetvis förespråkar jag ekologiska produkter för hälsan och miljön.

Raw food soppa sprängfylld med näring
1 morot
2 rödbetor
2-3 cm ingefärsbit 
½ citron
 
Dessa ingredienser kör jag i en juicesaftscentrifug.Juicen använder jag senare i en Blender tillsammans med
 
ca 70 g spenat
½ äpple
10 frysta havtorn
1 mogen avokado
ev. 1 msk linfröolja
ev. 1 msk vetegräs/mighty green/nässelpulver eller annat superfoods om jag behöver extra energi och näring.
2 dl vatten (detta är en smaksak, börja med lite vatten för en mer krämig soppa- mer vatten för en mer smoothiekonsistens)
 
Allt mixas samman i en minut och serveras direkt! Var inte rädd för att förändra, ta bort lägga till, våga vara kreativ i skapa det kroppen behöver och vill ha!
Njut av denna sprängfyllda drink i en lugn miljö för bästa möjlighet för kroppen att ta upp all näring som denna ger. Skön och go känsla lovar jag att man får av denna magiska soppa när höstlöven gulnar.
 
Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...