23 november 2012

EN TREND ATT ODLA EGNA GRODDAR


GRODDAR ÄR NYTTIGT FÖR MYCKET 


Känner just nu en extra inspiration för att ge kroppen bra, stark, energifylld och ren näring. Inspirationen för green smoothie är också stort just nu och det händer ofta att jag köper och blandar ner groddar i mina green smoothies. Just nu har jag inte plats att själv odla mina groddar men snart när vi får större ska jag köpa denna fiffiga Grow Green groddlåda som jag har hittat på www.lifebutiken.se . Med denna låda kan du odla tre sorters  groddar samtidigt de tycker jag är fiffigt och mycket praktiskt. 



Groddar är numera inräknade i kategorin ” superfood” därför att grodden innehåller en koncentrerad näringnivå. Grodden är bra för dig som vill ha mycket vitaminer och mineral från en naturlig råvara. Du hittar A-B-C-D och E vitaminer men även järn, kalcium, kostfibrer. Utöver detta är grodden rik på ett koncentrerat innehåll av proteiner en typ av enzymer som hjälper kroppen med matsmältningen och att ta upp näringsämnen från maten på ett bra sätt. 


Tips för användningsområden är green smoothie, sallad, bröd, mixa och ha ner i grönsaksbiffarna och eller kycklingbiffarna. Använda din fantasi och prova dig fram. 

// Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...