9 november 2012

KOKOSSMOOTHIE FÖR ALLA


Enkelt gott och nyttigt en härlig kombination som jag gillar skarpt




Får jag lov att bjuda på en kokosmoothie för lite och för stor. För mig är det en lyckoträff när jag hittar ett recept som passar för både barn och vuxna. Det bästa med det är att hela familjen kan dricka och njuta av samma sak, då blir det även en härlig gemenskap.          Sen är det trevligt och kul att kunna göra smoothine tillsammans. Det blir helt enkelt en kreativ stund i köket och följden blir att barnen blir mer medvetna om vad det är dom äter. Det är bra att kunna lära barnen vad som är bra att äta och varför det är viktigt att äta av de godsaker som lagas. För de flesta barn är det lätt och naturligt att lära in kost och hälsa om man som vuxen gör det till något kul och enkelt. 


Recept:
400 ml Kokosmjölk
2 dl Hallon
1 Mango
2 tsk kokosolja 

Gör så här:
Häll ner kokosmjölken i en mixer, tina hallonen häll ner dem, skär mangon i bitar och häll ner även dem i mixern slutligen har du ner kokosoljan och mixar tills det blir en fin dryck. 


Mangon är bland annat rik på c-vitamin, är en bra källa till betakaroten och är en av de få frukter som även innehåller e-vitamin. 
Sen är det ett stort plus tycker jag att den är god och söt. I bland kan det vara gott att piffa till exempelvis en smoothie eller en sallad med just mango och då är det bra att veta att frukten inte bara är söt utan innehåller mycket som gör gott för kroppen. 



NJUT av er SMOOTHIE 
Josefi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...