17 april 2014

DET ÄR OKEJ ATT SÄGA NEJ TACK TILL GODIS UNDER PÅSKEN

Nu under påsken så är det tradition att vi ska äta påskmiddagar och fika mycket. Det är upp till dig om du känner att du vill fortsätta äta sund och tänka på ditt välmående trots att det är en helg som påsken. Eller om du känner att du vill unna dig extra mycket gott. Kom i håg att väljer du att inta den hälsosamma vägen så är det upp till dig. Du kan möjligen få  jobba extra mycket på att säga -nej tack det är bra för mig jag vill inte ha din kaka som du bakat, för att jag mår inte bra av socker.

Kom ihåg väljer du en sockerfri påsk så var stolt för det och peppa dig själv för att du väljer en livsstil som du mår bra utav. Du kommer med stor sannolikhet att stötta på dem som försöker få dig att ändra ditt val med sockerfritt genom att exempelvis säga. Ska du inte smaka kakan jag bakade speciellt för dig? Men du kan väll smaka lite i alla fall. Du kan få sura miner, du kan även se avundsjuka miner. Men lite godis kan du väll ändå äta, det är ju en tradition på påsken. Många vill avstå från socker men klarar inte riktigt av det. De kan tycka att det är extra jobbigt med dem som är starka och avstår.

Själv så kommer jag bara bjuda på mörk choklad här hemma. Inget smågodis kommer innan för min dörr. Däremot kommer jag att bjuda på goda HÄLSOSMARTA-bollar  . Min dotter Ellen kommer inte att få gå påsk-kärring och knacka på hos grannarna av den anledningen att hon äter inte godis mer än mörkchoklad och då känns det fel att hon ska gå runt och säga glad påsk och få godis som hon inte sedan kan äta.

Hur kommer du att göra för att må gott i Påsk? Vad väljer du för väg? En hälsosam livsstil eller att unna dig lite extra gott? Vad är viktigt för dig?

Kom i håg att du väljer själv


Josefi


2 kommentarer:

  1. Efter att ha passerat många veckor av Hälsosmarta Makeover där jag lärt mig så otroligt mycket kommer här ett litet tips från mig om det känns svårt att säga nej till goda efterrätter eller fikabröd.
    När jag går bort på middag eller ska åka och fika hos vänner så bakar jag någon sort av Hälsomarta bollar. Lägger de i en fin ask/låda och ger bort till den jag ska till och säger; här har jag med mig lite fikabröd eller något till efterrätten. Då kommer det att finnas alternativ till efterätten eller på fikabordet. Då finns det något för alla och det blir oftast ingen diskussion.
    Önskar Er en fin Påsk
    Pia

    SvaraRadera
  2. jag gillar sidan för bullar

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...