10 april 2012

HALLON ÄR ETT GOTT OCH HÄLSOSAMT BÄR


MITT ENKLASTE "GOTT UTAN SOCKER" 
ÄR FRYSTA HALLON 
MUMS VAD JAG ÄLSKAR DET
DET BÄSTA AV ALLT 
ÄR ATT DET ÄR RIKTIGT NYTTIGT


Hallon är mitt favorit bär, gott nyttigt och användbart till mycket.
När jag var gravid så var det ett måste med hallon och det har hållt i sig. Tycker fortfarande att det är super gott och läskande att hälla upp 2 dl frysta hallon i en skål och bara äta i stället för smågodis. Mums hallon i alla former. 

Hallon och keso som ett mellan mål
Hallon doppade i choklad 
Hallon i smoodihen 
Hallon på kesoplättarna
Hallonte på torkade hallonblad 

Vad innehåller då hallon för nyttigheter? 

Fiberrika små röda läckerheter
Bären innehåller mycket C-vitamin, folsyra, järn, kalcium och kalium. Hallon har även en slemlösande effekt , är även avgiftande och kan lindra menstruationssmärtor.

Hallonbladste anses vara bra mot illamående under graviditeten, missfall och förlossningsvärk.

Läs mer på sund.nu


Till sommaren kan jag plocka mina hallon i skogen och trä dem på ett strå, det är så ljuvligt härligt och gott förstås.

//Josefi

2 kommentarer:

  1. När kör ni igång er sockerfria utmaning? Hoppas ni inte gör det förrän tidigast på måndag, för på söndag är jag klar med en 100-dagarsutmaning - hundra dagar utan socker! Hakar gärna på er utmaning också, men vill nog äta en bit choklad först! ;)

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli i början på maj, så det är några veckor kvar till dess. Håll utkik efter mer information här på blogg och på Facebook.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...