9 april 2012

HALLON OCH VALNÖTSGLASS

EN GOD, NYTTIG OCH ENKEL EFTERRÄTT 



Jag tycker mycket om att hitta goda alternativ till gott utan socker. Det bästa och roligaste med att skapa dessa recept är att det är nyttigt för kropp och själ. Jag njuter av att äta gott och njutningen blir för mig ännu större när jag vet att de jag äter är riktigt bra för mig. 

Nyligen så blev jag bekant med valnötspasten och tycker att det är otroligt gott plus att det är nyttigt. Dessa två kombinationer tillsammans med att det snart är sommar och sol gjorde att jag hittade på en recept för en glass som är laktosfri. För visst vill vi äta glass som är nyttig när sommaren kommer, både till vardags men också till fest.
RECEPT:
2 dl hallon
2 dl björnbär
2 msk valnötspasta
1 tes vaniljpulver (ekologisk)
1 cream fraiche 

Gör så här:
Blanda ner alla ingredienser i en mixer. Mixa tills smeten är len och fin. Häll sedan ner smeten i era formar. Jag använda mig av silikonformar med hjärtan. Smeten räckte till sex stycken hjärtan. När du hällt upp i formarna ställ då dem direkt i frysen. 

Innan du ska servera dessa härliga och goda hjärtan ta gärna fram dem ca 30 minuter innan. 

NJUT AV VARJE TUGGA 

// Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...