15 juli 2012

MELON och FETAOST SALLAD

FRÄSCH SOMMAR SALLAD 




Jag har tagit beslutet att sluta med att äta allt som innehåller vete. Varför jag har gjort det  beror på flera skäl. Återkommer med om varför lite längre fram. Hur som så måste jag hitta goda alternativ nu och då är en fräsch sallad tacksamt. Det är gott och nyttigt, dessutom känner jag en skön känsla när jag tillagar salladen. En känslan över att jag är hälsosam och att jag ger min kropp den bästa tänkbara näringen som den behöver.

Recept:
En halv liten vattenmelon
En halv liter jordgubbar
150 g Fetaost
290 g Oliver
1 Avocado
2 dl solroskärnor
2 tsk örtsalt

Välj med fördel ekologiskt

Gör så här:
Skär vattenmelonen i stora tärningar, lika så med fetaosten, skär jordgubbarna i två delar, häll ner oliverna, skär även avocadon i fyrkanter. Häll ner oliverna i skålen. Rosta solroskärnorna på hög värme i din stekpanna i några minuter, tills de får färg. Häll sedan ner solroskärnorna i salladen, häll nu ner örtsaltet och olivoljan och blanda försiktigt om.

Till salladen är det gott med gillade kycklig eller en kycklingburgare eller en laxbit.

Servera i en fin skål och eller på ditt favorit fat. 

Josefi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...