11 juli 2012

RUSSIN- OCH VANILJKAKOR


Goa kakor utan socker och vetemjöl




Jag gillar ibland att äta något gott till kaffet och eller att kunna ta med sig något gott ut på picknicken. För mig är det även viktigt att det jag äter är bra för mig och efter som jag har upptäckt att jag inte mår bra av att äta socker och vetemjöl  så vill jag hitta alternativ utan dessa vita ingredienser.


Recept:
125 g  Laktosfritt smör
2 dl    Havregrädde
4 dl    Mandelmjöl
2 msk Raw cacao nibs
2 tsk   Vaniljpulver
2 tsk   Kokosolja
1/5 dl Russin
2 msk Oliv olja


Gör så här: 
Blanda ner alla ingredienserna i en bunke och häll sist i havre grädden. Knåda degen noggrant så att ingredienserna blir fint fördelade. Häll ut olivolja på en plåt, stryk med fördel ut oljan med ett papper så det täcker hela plåten. Ta sedan degen och rulla till bollar i handen för att sedan trycka dem platta på plåten.

Gräddas i 175 g i 20 minuter.


Josefi


2 kommentarer:

  1. De ser jättegoda ut, jag ska prova göra dem nästa gång jag blir sugen på kakor. Tack för receptet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova dem gärna och kom ihåg att du kan byta ut smaken om du vill.
      Med värme
      Josefi

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...