20 januari 2013

EN GOD SMOOTHIE FÖR LITEN OCH STOR



En god, fräsch, nyttig och hälsosam smoothie för liten och stor 




För mig är det viktigt att äta något som jag njuter av för att det är gott, att det också gör susen för kroppen och hälsan är också viktigt då jag vill ha den bästa tänkabara hälsan och energin för att hänga med i ett högt tempo. Precis som att det är viktigt för mig att äta gott och hälsosamt är det även viktigt för mig att skapa recept som är bra och nyttigt för barn, den lyckligt lottade är min dotter Ellen snart 2,5 år som får prova mina recept. Hon är van sedan barnsben att jag bara serverar goda och hälsosamt hon vet inget annat. 
Denna smoothie blev en favorit kan jag säga och glad är jag för det. 

Gott att äta som mellanmål och eller frukost. Bra att ta med sig om man ska på någon utflykt eller bilresa. 

Recept:
500 ml laktosfri yoghurt 
1,5 hallon
1 dl mandlar
2 tsk vanilj pulver (ekologisk)

Gör så här: 
Hacka mandlarna i småbitar, häll ner yoghurten där efter de redan hackade mandlarna, där efter hallonen och vaniljpulvret. Mixa nu tills det blir en fin och len smoothie. 

Servera gärna med ett färgglatt sugrör då blir det lite trevligare att dricka för både liten och stor. 

NJUT av din smoothie 
Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...