26 mars 2013

CITRONEN god,snygg och hälsosmart


Snart är det PÅSK, för mig händer det något speciellt innan högtider, just att jag blir extra kreativ och tänker hur ska jag kunna skapa det goda, enkla och nyttiga för att njuta.  För mig är det en del av livet och så självklart att tänka gott och nyttigt. Just nu ligger CITRONEN bra till, för att den är vacker att titta på, har många bra hälsoegenskaper och inte minst den är god och kul att jobba med i köket.



Citronen är rik på bland annat C-vitamin och är känd för att stärka immunförsvaret. Men den vackra gula citronen innehåller även ett ämne vid namn limonen som sägs kan sakta ner cancerceller och har dessutom antiseptiska egenskaper. Därav varför vi inte bara ska dricka citronvatten utan även gurgla citronvatten vid halsont. I citronen kan du även hitta nyttigheter som folsyra, kalcium och fibrer. 


Själv börjar jag varje morgon med att dricka ett glas med citronvatten. Det är gott och gör framförallt gott för kroppen med all dessa fina egenskaper. 

Du hittar mer spännande information i boken Så stärker du ditt immunförsvar  

// Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...