2 oktober 2014

HALLON OCH BLÅBÄRSSYLT sockerfritt



Här bjuder jag på mitt första recept på hallon och blåbärssylt utan socker.
Jag gillar att ha på bär på min kokosgröt och saknade en god sylt som var gjord på naturligt socker.

Enkelt, nyttigt och gott


Recept: 
3 dl hallon
2 dl blåbär
1/2 chiafrön
3 msk psylliumfrön
3 tsk honung.

Gör så här: 
Tina bären och ha ner bären, chiafrönenen och psylliumfrön tillsammans med honungen i en bunke.  Mixa ordentligt med din stavmixer. Vill du ha en något mer ringare sylt kan du ha i några matskedar vatten. Själv gillar jag den fasta konsistensen på sylt och nöjer mig med saften från bären.

När du är klar häller du sylten i en burk och förvarar den i kylen.

Josefi 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...