7 januari 2015

ALGOMEGA3 OCH LINFRÖOLJA FRÅN HELHETSHÄLSA



Det är alltid viktigt för mig att få i mig extra bra fetter för hälsan och för att få bra energier och just nu är jag gravid och då är det extra viktigt med kvalité på det jag äter och dricker för att jag är nu inte själv utan vi är två som ska matas med det bästa. Fett är som ni vet bra för mycket. Ger fin energi och gör gott för hjärnan, hjärtat och syn. Just nu använder jag nästa bara produkter från HELHETSHÄLSA just för att de är de renaste produkterna på marknaden så jag vet vad jag får och resultatet blir bra snabbt och jag mår mycket bra.  Här skriver jag om algomega3 och linfroolja-kallpressad-ekologisk som du bland annat hittar på www.bodystore.com 


ALGOMEGA 3 

100% vegetabilisk 

  • Innehåller olja från algen Schizochhytrium som är rikt på den nyttiga omega 3-fettsyrorna DHA (dokosahexaensyra) och EPA (eikosapentaensyra). 
  • Ett bra alternativ för den miljönmedvetna.
  • Ren, fri från tungmetaller och föroreningar.
  • Speciellt lämplig för gravida och ammande
  • Passar även till barn 
  • Är fri från jod
  • Rekommendationer är 1 kapsel per dag. 


Eftersom att DHA Bidrar till normal utveckling av synen hos spädbarn och upp till 12 månader. Så kan jag varmt rekommendera algomega3. Den är gynnsam effekten uppnås vid ett daglig intag av 100 mg DHA. Tips är att punktera kapseln och pressa ut en del av innehållet i barnets mat. Går även bra att göra för barn. Detta är något jag tänker mitt barn och ska även börja ge min kära dotter Ellen 4,5 år. 


Linfröolja ekologisk


  • Är riktigt bra i måttliga mängder. Mycket bra fetter och även bra för tröga magar. Jag tar själv denna och ger till min dotter ibland. Den har en mild smak men jag brukar droppa i 1-2 droppar honung på skeden när jag tar och även när jag ger min dotter.
  • Helhetshälsas Linförolja är kallpressad ur ekologiskt odlade linfrön och även berikade med naturligt E-vitamin. Det fiffiga med E-vitaminen är att antidoxidanten besvarar den färska oljans fina egenskaper och ger förbättrad hållbarhet, samtidigt som oljans näringsvärde höjs.
  • Helhetshälsas linfröolja är den enda oljan som är kvävgasförseglad, där med pressar de ut allt syre och kväve innan de förseglar flaskan. 
  • Linfrölojan innehåller alfa-linolensyra (ALA) en omega 3-fettsyra. 
  • ALA bidrar till att bebehålla normala kolestrolvärdet i blodet. Den hälsosamma effekten uppstår när du tar 2 gram ALA, 1 msk linfrölja ger 8 g. 


Innehåll per 15 ml:
Alfa-linolensyra 8 g
Linolsyra 2 g
Oljesyra (ω-9) 2 g
Mättade fettsyror 1,4 g
E-vitamin 5,5 mg

Innehåll per 100 gram 
Alfa-linolensyra 58 g
Linoljesyra 17 g
Oljesyra 17 g
Mättade fettsyror 10 g
E-vitamin 40 mg 

Oljan är inte lämplig för upphettning, en öppnad flaska förvarats i kylen. 


// Josefi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...