15 maj 2013

MOTIONSSTATIONER FÖR HÄLSOSMART TRÄNING

Motionsstationer är enkelt och kul 


Träning ska gärna vara kul, skönt och ge glädje på olika sätt. 
För visst är det så att vi behöver motionen för att må bra och orka mer? 
Men ska det verkligen vara så svårt att få till den roliga och effektiva träningen? 
Många gånger har vi närmre till motion och olika alternativ än vad vi kanske tänker på.
Som jag har redan har skrivit i andra inlägg så brinner jag och har en fantastiskt glädje för motionsformen att springa och även att gå. Det ger mig mycket kraft, energi, frisk luft, egen tid och mycket mer där till. 

Under mina promenader och löprundor så har jag hittat lite olika stationer för att  
göra träningen roligare och mer HÄLSOSMART för att just träna kroppen lite mer.
Genom att jag lägger till dessa stationer så tränar jag rumpa, vader och ben mer vilket är trevligt tycker jag. 

HÄLSOSMARTA station nummer 1
Under min löprunda så har jag denna långa härliga brygga att springa extra fort på. Beroende hur jag känner mig i kroppen så blir det en eller flera vändor fram och tillbaka. Skönt och jobbigt på samma gång, det bästa är att jag själv bestämmer hastigheten. Som ni ser finns det en kant vid sidan, den är perfekt att träna vaderna på. Men kanten använder jag även att springa upp och ner för när jag springer vilket ger mig variation på min träning. 







HÄLSOSMARTA station nummer 2






Min nästa härliga HÄLSOSMARTA station är en brygga med en hög kant, denna kant springer jag upp och ner för och det ger mer värde i träningen. Det blir jobbigare och samtidigt ger det mer för kroppen. Speciellt bra är det för rumpa och lår. 





HÄLSOSMARTA station nummer 3


// Josefi 


Min sista motionsstation är en trappa med 25 trappsteg. Denna springer jag och upp ner för så många gånger som jag känner att kroppen mäktar med. Ofta avslutar jag min löprunda med att springa upp och ner några gånger för denna trappa. Den ger riktigt bra träning för rumpan, lår och vader. En favorit som jag är extra glad att jag har lagg till vid min träningsrunda. 

2 kommentarer:

  1. Låter härligt Josefi :) Jag hoppas själv på att kunna komma igång med löpning bara jag hittar löparskor som jag inte får ont i fötterna av. Jag köpte ett par för en månad sedan som jag redan har fått bytt till ett annat par för att jag fick så ont av dem. Nu håller jag försiktigt på och provar dem på löpbandet på gymmet, än så länge så känns det någorlunda ok så jag håller tummarna / Åsa

    SvaraRadera
  2. Kul Åsa!
    Håller tummarna för att det går bra. Visst är det underbart att springa ;)
    Josefi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...