18 juni 2012

MATREVOLUTIONEN - SE ANDREAS EENFELDTS FÖRELÄSNING



Här är en bra och intressant föreläsning av Andreas Eenfeldt. Vare sig du tror att LCHF är något för dig eller inte, så berättar Kostdoktorn Andreas Eenfeldt om de senaste vetenskapliga rönen om vår fettinlagring, kroppens funktioner och om varför vi blir fetare och fetare.

Jag har själv lagt om kosten till LCHF (för mig innebär det att jag tagit bort vetemjöl samt undviker socker och stärkelse) sedan jag fick veta att jag var allergisk mot vetemjöl för ett par år sedan. För mig är det framför allt ett sätt att må bra. Jag märker att jag har mycket mer energi och är mer sällan sjuk nu än tidigare. Jag kopplar det till min koständring.

Se gärna denna video och se om det är något även för dig. När det gäller kost och förändringar i kosten är det alltid viktigt att du känner efter att du mår bra. Lyssna på din kropp. Den är klok.

Ulrika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...