22 maj 2012

INSPIRATION TILL HÄLSA


Den här bilden säger mer än tusen ord. Se på bilden och bli inspirerad till att äta hälsosamt, gott och utifrån dina egna förutsättningar. Bilderna på tjejerna är extrema åt båda håll. De vi kan konstatera är att de symboliserar åt vilket håll resultat kan gå om vi äter hälsosamt och nyttigt. Sen hur det kan bli om vi äter ohälsosamt och onyttigt.

Det vi också vet är att när vi äter det som är bra för våra kroppar, reparera sig kroppen bättre, bygger upp ett starkt immunförsvar, vi orkar mycket mer, får mer energi och blir piggare och gladare.

INSPIRATION för din bästa hälsa.

// Josefi

2 kommentarer:

  1. Sex dagar kvar på sockerutmaningen, jag har inte varit helt sockerfri alla dagar men har reducerat mitt sockerintag drastiskt. Jag har på dessa dagar hittills tappat tre kilo, haft ett allvarligt återfall och ikväll insett att jag inte klarar att vistas i en miljö med fri tillgång på socker. Ica i min hemstad hade ikväll en vip-kväll som jag blev medbjuden på av min snälla mamma, men jag var inte mentalt förberedd på allt som fanns att provsmaka i form av choklad, lakrits (med choklad), nötter etc. så jag åt och åt för mycket naturligtvis för jag kan ju inte sluta...Men nya tag imorgon för att klara resterande sex dagar och även de som kommer därefter, för jag kommer fortsätta sträva efter att bli HELT sockerfri för jag vet med mig att jag mår som bäst då.

    SvaraRadera
  2. Hej Caritha!

    Underbart att du har som mål att fortsätta reducera sockerintaget och att bli helt sockerfri. Vilken bonus att du har gått ner tre kg.
    BRA att du nu vet att du inte kan vistas i miljöer med fri tillgång till socker i olika former som godis osv. Här tänker jag att du för din egen skull ska avstå från de en tid för att sedan, steg för steg utsätta dig för miljöer där det finns socker. Då är du metalt förbered och kan hantera situationen.

    Allt gott
    Josefi

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...